Vardagen

Svensk aktör inom boots

Svensk aktör inom boots

Ehandelsintresset växer för varje dag som går och man kan redan se en markant ökning av försäljning sedan några år tillbaks. När allt fler inser fördelarna med att handla sina varor över nätet, kommer en ökning av utbud som ett brev på posten! När det kommer till skor och kläder har det varit en förvånansvärt snabb omställning. Även om storlekar oc passform i regel är någonting man behöver komma fram till i provhytterna, har marknaden vant sig vid att man beställer först och skickar tillbaks det som inte håller måtten.

 

I Sverige har vi kunnat se ett flertal butiker inom allt ifrån mode till nyttobranscher gå över till digital hantering. Footway är den stora jätten när det gäller skor och bakom denna står Daniel Mühlbach som under många år varit i fronten när det är fråga om internetsälj. Företaget har allt ifrån träningsskor till vinterkängor. Boots är en kategori som generellt lockar köpare till skoaffärer och Footway har en hel del att erbjuda. För ytterligare läsning om Daniel Mühlbach och Footway se länk.

Bättre ekonomi inom trender

En av de många fördelar man kan se från handlarhåll när det är fråga om handel på nätet, är de minskade kostnaderna för lokaler, skyltning, personal osv. I nuläget kan man driva stora klädvaruhus från ett plocklager utanför stan, vilket ger en hel del utrymme för konkurrenskraftiga priser. Det är sällan en prisdumplning som följer av detta, men en viss ökad lönsamhet gör att utbudet kan möta efterfrågan. Dett kan många gånger vara någonting som utgör ett hinder.

I Sverige finns en lång tradition av att ta till sig teknik på ett snabbt och enkelt sätt. Vi har i nuläget en av världens största bredbadsanvändning och vi kan hela tiden se hur allt fler tjänster ställer om sig för att kunna hantera mobilanvändning, plattor och enheter som innan har varit ovanligt. Inte minst när det gäller att handla på nätet.